Wednesday, April 29, 2009

lamanya tidak ke sini!

hmmm sekarang saya akan menulis di sini tanpa ada sedikit perasaan bimbang pununtuk menjaga tatabahasa :) (Dr Tee tak baca lagi blog ni kan? hehehehe....)

tapi saya tidak mahu ia sepi bersawang-sawang. maka saya berazam mahu menulis tentang....

(drum roll please.......)

HOW PEOPLE LEARN.

eheh. cliche bukan? mengapa ye saya fokus ke situ? kerana semasa dalam persediaan untuk menghadapi peperiksaan semester yang lalu, saya terjumpa how people learn (hpl) tu dalam beberapa artikel yang saya baca. hpl dalam multimedia, hpl dalam psikologi, hpl dalam animasi dan banyak lagi.

ketika itu saya seperti disuluh lampu picit ketika malam gelap tiada bulan purnama....

i should find out how exactly people learn. seriously. how people learn.

dan dari situ juga saya mahu develop tajuk projek paper saya: bagaimana mengatasi masalah buta huruf dengan bantuan multimedia
(hep!!!!! jangan tiru tajuk saya ha!!!!).

saya recall kembali bagaimana saya diajar oleh ibu bapa saya satu masa dulu. bagaimana saya boleh mengenal huruf-huruf jawi dan rumi. dan saya mahu menjadikan kenangan itu sebagai alat bantu mengatasi masalah buta huruf.

cita-cita besar bukan?

well,

c h a i y o k c h a i y o k ! ! !

1 comment:

  1. bagusnya. saya pulak, bila dah register baru balik untuk menyemak bagaimana keadaan kawan-kawan. Haha, saya ambil kursus dr lagilah,bcmn dengan normie? harap berjumpa di kampus next week.

    ReplyDelete

Apa kata anda?