Wednesday, April 22, 2009

16 April (masih ada kelas)

kelas petang ni pembentangan untuk kumpulan yang belum mempersembahkan hasil kerja mereka. Saya dan Maryam presented our project as second group, after Kak Wan and Kak Mie.

Tak tahu kenapa tapi saya agak dumbfounded, kedu dan hilang kata-kata masa nak mula pembentangan. Kenapa? Saya pun tak pasti.

Syukur dapat bentang dengan baik dan rasanya berjaya jawab semua soalan dengan meyakinkan. Satu soalan yang agak menggugat ialah bagaimana nak promote laman ni kepada remaja, since ia dibina untuk semua remaja perempuan Muslim di luar sana. Ya, frankly, tak terfikir pun, memandangkan projek ni untuk tujuan designing short course for DE class, bukan betul-betul nak dipasarkan.

Saya masih lemah at the planning part. Planning memerlukan sebab musabab sesuatu perkara itu kita lakukan sebegitu, base on robust facts and emphirical studies. Saya sedar banyak keputusan yang saya ambil berdasarkan pengalaman dan emosi, sesuatu keadaan yang perlu dipertimbangkan dengan lebih mendalam pada hari mendatang.

Sebenarnya agak teruja menonton projek Lim. Gambar-gambar kek dan makanan yang berwarna-warni di saat perut berdendang lagu keroncong, adalah godaan yang sangat hebat (strawberi salut coklat- yum yum yum). Cuma sedikit sayang saya rasa, lamannya seperti tiada the important, critical part; learning moments (pinjam ayat Dr Tee). (wah seperti seronok ye ada orang sedikit tersilap dan hasil kerja sendiri seperti menepati piawaian. tak baik tahu, takde moral support kepada rakan sekelas! pergi minta maaf pada Lim, segera!!).

Ending kelas hari tu pun agak sedikit pelik sebab Dr Tee tidak bercakap banyak seperti selalu, dia tutup kelas PXGT6308 dengan video berkaitan Web 2.0 (saya akan merindui lecture beliau yang sangat-banyak-perkataan-Inggeris-yang-wah-wah-sebelum -ni-saya-tak-tahu-nak-guna).

Kelas Dr Tee adalah tough, banyak kerja dan banyak perlu baca tapi journey untuk sampai ke hujung semester itu adalah berbaloi; prior knowledge diperkukuh dan new information diintegrate dengan baik (kognitif cek yang berkesan terhadap diri saya).

Teruskan Cik Normie!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?